توضیحات و دانلود

کتاب آموزش اندروید استودیو (Android Studio) به صورت PDF فارسی
0 0
کتاب آموزش اندروید استودیو (Android Studio) به صورت PDF فارسی

کتاب آموزش اندروید استودیو (Android Studio)

در این بخش کتاب آموزش اندروید استودیو (Android Studio) را به صورت فایل PDF فارسی در قالب ۹۹۰ صفحه برای علاقه مندان به برنامه نویسی اندروید در محیط قدرتمند اندروید استودیو آماده کرده ایم که ۰ تا ۱۰۰ آموزش برنامه نویسی اندروید را در خود جا داده و یکی از بهترین و پر محتوا ترین منابع، جهت یادگیری و آموزش Android Studio در سطح اینترنت می باشد. در ادامه قسمت های از سرفصل موجود در این کتاب را به همراه لینک دانلود آن را قرار داده ایم که می توانید مشاهده کنید.

سیستم عامل اندروید

سیستم عامل اندروید، دارای دوازده میلیون کد است که از این ۱۲ میلیون ۲٫۱ میلیون خط جاوا اسکریپت، ۳ میلیون خط XML و ۲٫۸ میلیون خط هم زبان برنامه نویسی C می باشد. اندروید روز به روز در حال پیشرفت است و به زودی در اکثر سیستم های همراه از آن استفاده می شود، بعضی از افراد شاید فکر کنند که اندروید اسم یک پلت فر سخت افزاری باشد اما اینگونه نیست، اندروید یک سیستم عامل است که یک هسته لینوکس، یک رابط کاربری می باشد که برای موبایل ها ساخته شده است همچنین برای مدیریت گفتگو های تلفنی نیز در داخل آن توابعی قرار گرفته است.

سیستم عامل اندروید برای راحت تر کردن کار کاربران و توسعه دهندگانش، کد های آماده و متنوعی را در قالب کتابخانه هایی آماده کرده است و قابلیت پشتیبانی از چند رسانه ایی را هم دارد. امروزه شرکت هایی برای رقابت با اندروید سیستم عامل هایی طراحی کرده اند که ویندوز فون، اسکریپ فون، جاوا فون و … چند مورد از آن ها می باشد.

ویژگی های کلیدی سیستم عامل اندروید

این سیستم عامل برای کار بر روی سخت افزار هایی که ظرفیت حافظه و باتری کمی دارند بهینه شده است این در حالی است که پلت فرم هایی که قبلا ایجاد شده اند این گونه نبوده اند. امکان اجرای برنامه ها در لایه های امنیتی مختلف که فواید بسیاری برای گوشی هوشمند دارد و همچنین باعث ماندگاری خوبی می شود. این سیستم عامل مبتنی بر لینوکس است و به صورت متن باز می باشد یعنی بدون اینکه نیاز باشد هزینه ایی پرداخت کنید، میتوانید تغییرات دلخواه تان را بر روی آن اعمال کنید. امکان پشتیبانی از SQLite برای ذخیره سازی اطلاعات که باعث می شود تا برنامه نویس و توسعه دهنده امکانات زیادی را در اختیار داشته باشد.

قسمت های از سرفصل کتاب آموزش اندروید استودیو (Android Studio)

مقدمه ای بر برنامه سازی تحت موبایل برای سیستم عامل اندروید

  • سیستم عامل اندروید
  • نحوه ی برنامه سازی برای سیستم عامل تحت موبایل اندروید
  • ADT / مجموعه ابزار ساخت و توسعه ی اپلیکیشن اندروید و محیط توسعه Android Studio
  • پروسه ی تبدیل و ترجمه از کد برنامه به اپلیکیشن اندروید
  • فروشگاه مجازی Google Play

نصب محیط برنامه نویسی Android Studio

  • سیستم مورد نیاز برای نصب Android Studio
  • ابزار لازم برای نصب و استفاده از سیستم عامل Linux
  • دانلود Android Studio از اینترنت
  • نصب محیط برنامه نویسی Android Studio
  • ایجاد یک پروژه ی اندروید
  • بررسی پروژه ی ایجاد شده
  • نصب نسخه ی مورد انتخاب سیستم عامل اندروید
  • نصب support library (کتابخانه ی پشتیبانی از API های جدید اپلیکیشن در نسخه های قدیمی تر آن)

تست اپلیکیشن های اندروید بر روی محیط مجازی (ADV) یا دستگاه واقعی

  • محیط شبیه ساز اندروید (emulator) و دستگاه مجازی اندروید (ADV)
  • Debug certificate (شناسنامه ی تاریخ تولید و ثبت اپلیکیشن ) و تاریخ ابطال آن ( expiry date)
  • Google AVD در مقایسه با Android AVD
  • بهینه سازی و افزایش سرعت اجرا با انتخاب GPU رایانه ی میزبان
  • افزایش سرعت با انتخاب Intel image system
  • تست برنامه بر روی یک دستگاه واقعی اندروید

کامپوننت های (اجزای تشکیل دهنده) نرم افزاری یک اپلیکیشن اندروید

  • اپلیکیشن اندروید
  • طراحی ظاهر و UI برنامه با استفاده از fragment ها، view ها و layout manager ها
  • ابزارک های رابط کاربری یا widget های مورد استفاده در صفحه ی اصلی (home screen widget)
  • کلاس Context

فایل تنظیمات اندروید (manifest)

  • تنظیمات اپلیکیشن های اندروید
  • نمونه ای از فایل تنظیمات اندروید (manifest)
  • خصیصه ی Package و تعین نسخه های اپلیکیشن با استفاده از خصیصه های Version در فایل تنظیمات (manifest)
  • تگ application ( یک ظرف برای اجزا ) و کامپوننت های دیگر
  • تعیین پایین/ بالاترین نسخه ی اندروید که برنامه بر روی آن اجرا می شود (خصیصه های minSdkVersion و targetSdkVersion)
  • تعیین مجوز های دسترسی با استفاده از تگ permission
  • تعیین سیستم سخت افزاری مورد نیاز بخش (uses-configuration) و  (uses-feature) در فایل تنظیمات
  • تعیین محل نصب خصیصه ی (installLocation)

فایل های محتوا (Resources)

  • نمونه فایل resource (تعریف تعدادی ثابت رشته ای، آرایه ی رشته ای، ثابت رنگ و ابعاد)
  • فایل های resource و java
  • فایل های Layout (فایل های چیدمان رابط کاربری)
  • افزایش سرعت و کارایی با استفاده از layout های ساده
  • رهنمودها و روش های بهینه در خصوص ID های اختصاص داده شده به فایل های محتوا / resource
  • محتوای و منابعی که توسط سیستم اندروید ارائه می شود (system resources)

مفهوم view در اندروید – المان ها و ابزارک های رابط کاربری یا UI Widget

  • layout manager و ViewGroup
  • استفاده از layout manager
  • تنظیم و ویرایش layout manager ها از طریق attribute ها
  • Constraint Layout
  • LinearLayout
  • RelativeLayout
  • GridLaLayout
  • ScrollView
  • افزودن radio group و radio button به قالب/ layout
  • ویرایش orientation / وضعیت چیدمان radio group در زمان اجرا (به صورت dynamic)
  • تست اپلیکیشن

دسترسی به محتوای static و استفاده از آن

  • دسترسی به فایل های محتوا (resources) از طریق کلاس Resources
  • دسترسی به view ها از layout در کلاس activity
  • دسترسی به محتوای مورد نظر در فایل های XML از دیگر فایل های resource
  • استفاده از پوشه ی assets و دسترسی به داده های ذخیره شده در آن
  • افزودن عکس به اپلیکیشن
  • افزودن view جدید به پروژه
  • جایگزین کردن عکس ها با کلیک بر روی دکمه
  • تست اپلیکیشن
  • ساخت پروژه
  • ایجاد attribute ها
  • ایجاد فایل Layout و تنظیم کننده ی ظاهر اپلیکیشن
  • ویرایش مقادیر property های view
  • تعریف یک کلاس کمکی (utility class)
  • ویرایش کد activity
  • راه اندازی اپلیکیشن

فرایند آماده سازی، عرضه، توزیع و نصب اپلیکیشن (Deployment)

  • نحوه ی آماده سازی و عرضه ی اپلیکیشن برای نصب
  • مشخص کردن اجزا نرم افزاری و سیستم سخت افزاری مورد نیاز برای اپلیکیشن
  • Sign کردن (تخصیص امضای الکترونیکی جهت دیباگ) اپلیکیشن قبل از انتشار و عرضه ی آن در فروشگاه های مجازی
  • خروجی امضا شده دادن (Export) اپلیکیشن از طریق محیط کاری Android Studio
  • خروجی امضا شده دادن/ Export اپلیکیشن از طریق محیط برنامه نویسی (IDE) Eclipse
  • نصب اپلیکیشن از روش های دیگر
  • فروشگاه مجازی Google Play

آشنایی با محیط برنامه نویسی Android Studio

  • نوار ابزار محیط برنامه نویسی Android Studio
  • محل ذخیره سازی پروژه های اندروید
  • باز کردن پروژه ها و راه گزینی (سوییچ) بین آن ها
  • پاک کردن محتوای پوشه های build و کامپایل مجدد پروژه/ هماهنگ سازی پروژه با Gradle
  • بروز رسانی تنظیمات Android Studio
  • استفاده از Android Studio با proxy
  • ابزار Android Device Monitor

شروع به استفاده از Android Studio

  • شروع به استفاده از Android Studio
  • ایجاد یک فایل محتوای جدید (resource file)
  • کار با فایل های layout
  • قرار دادن فایل تصویری (image) در پروژه
  • افزودن یک منوی جدید (menu resource)
  • ایجاد فایل preference
  • مشاهده ی محتوای فایل های log اپلیکیشن اندرویدی

وظایف و task های مربوط به برنامه نویسی Java

  • ایجاد کد Getter/Setter ، toString
  • استفاده از Java 8 در ساخت اپلیکیشن های اندرویدی
  • استفاده از live template و تکه کدهای آماده در کد برنامه ی خود
  • کار با نرم افزار کنترل نسخه ی Git
  • Clone یا کپی کردن یک Git repository
  • کپی کردن یک repository از Github

نظارت بر مصرف حافظه (Memory Monito)

استفاده از Gradle در محیط برنامه نویسی IntelliJ

  • محیط توسعه ی IntelliJ و قابلیت پشتیبانی از Gradle
  • Gradle project view
  • راه اندازی task های Gradle
  • وارد کردن (import) یک پروژه ی آماده ی Gradle در محیط برنامه نویسی IntelliJ
  • مشاهده ی نتیجه ی تمامی تست های اجرا شده

انتقال پروژه از محیط Eclipse به Android Studio

  • ویرایش keybinding جهت استفاده از binding های Eclipse (تغییر تنظیمات صفحه کلید)


دانلود
  • لینک های دانلود دوره های آموزشی تا پایان دوره قابل دانلود می باشد.
  • برای خارج کردن فایل ها از حالت فشرده از ورژن جدید نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • برای خارج کردن فایل ها از حالت فشرده لینک های دانلودی که چندین قسمت می باشند فقط قسمت اول را از حالت فشرده خارج کنید.
  • لطفا توضیحات نوشته شده برای مطالب را با دقت بخوانید.
  • برای نمایش فیلم ها می توانید از نرم افزار هایی مانند Km Player , VLC Player یا Media Player Classic استفاده کنید.

ارسال نظر
ارسال پیام به :